Pamoka įdomi, kai joje yra veiklos, kuri įtraukia, sudomina, skatina, suintriguoja. Mokymosi aplinka taip pat svarbi siekiant gerų rezultatų, pažinimo jausmo pajutimo. Siekiant skatinti kultūrinį mokinių sąmoningumą, ugdyti kūrybingas asmenybes, stiprinti bendrąsias menines, kultūrines kompetencijas, reikalingas savarankiškai ir aktyviai dalyvauti meninėje kūryboje ir šiuolaikiniame kultūriniame gyvenime; formuoti mokinių kultūros vartojimo įpročius bei stiprinti mokinių nuostatas, kad kultūros vartojimas yra prasminga veikla.
Mokytojos Angelė Narkunienė bei Lilija Vildienė pasinaudojo kultūros paso paslaugomis ir 2a, 2b klasių mokiniams suplanavo veiklas Alytaus kraštotyros ir Anzelmo Matučio muziejuose. Alytaus kraštotyros muziejuje sužinojo, kad smėlyje (pieskose) puikiai užauga grikiai. Iš grikinių miltų mokiniai maišė, kepė ir vaišinosi grikine bandele (babka). Jos skonį praturtino melisų ir čiobrelių arbata. Pasistiprinę mokiniai „vyko“ į dzūkišką sodžių. Susidomėję apžiūrėjo dzūkišką pirkią, joje esančius rakandus, „apsilankė“ klėtyje, kluone, tvartelyje. O kiek ūkio inventoriaus turėjo sodiečiai – akėčios, spragilai, dalgiai – tokių daiktų niekur nepamatysi, tik muziejuje. Ir pagaliau mokiniai tapo statybininkais. Iš daugybės medinių detalių tvėrė sodybą. Tikėkimės, kad su mokiniais dalyvaudami tokiose informatyviose edukacijose, mes užauginsime kepėjus, ūkininkus, statybininkus… ŽMONES, mylinčius kaimą.
Anzelmo Matučio muziejuje antrokai susipažino su rašytojo gyvenimu ir kūryba, apžiūrėjo jo darbo kabinetą, asmeninius poeto daiktus. Vaikams patiko deklamuoti A. Matučio eilėraščius, pavartyti knygeles. O labiausiai visus suintrigavo edukacijų kambarys, kur mokiniai, pasiskirstę į grupeles, dėliojo dėliones su poeto eilėraščiais. Surinkę dėlionę – eilėraštį perskaitė.
Mokinių patirtis, įgyta dalyvaujant kultūrinės edukacijos veiklose, padeda jiems ugdymosi procesuose.
Lilija Vildienė, pradinių klasių mokytoja metodininkė
Angelė Narkunienė, pradinių klasių mokytoja metodininkė